Informationer

Informationer

Sæsonkalender Bergmannshave 2022

 

  • D. 3. april. Sæsonstart og flaghejsning
  • Fredag d. 29. april - Søndag d. 1. maj - Storskrald på P-pladsen
  • Fredag 27. maj - Fredagsbar på festpladsen kl. 16-18
  • Torsdag d. 23. juni - Sankt Hans på Festpladsen
  • Uge 27 - Bestyrelsens årlige havevandring, hvor bl.a. hækkehøjde og vejvedligehold efterses
  • Lørdag d. 30. Juli - Årets Jubilæumsfest
  • Fredag d. 26. aug - Fredagsbar på Festpladsen
  • Fredag d. 30. sep. - Fredagsbar på Festpladsen
  • Fredag d. 30. sep - Søndag d. 2. okt - Storskrald på P-pladsen
  • Søndag d. 30. oktober: Sæsonslut

 

Fællesarbejde:

          8. maj kl. 10, p-plads, Fællesarbejde for haverne 69-103

          26. juni kl. 10, festplads, Fællesarbejde for haverne 1-34

         14. august kl. 10, p-plads, Fællesarbejde for haverne 35-68




Vedligehold af fællesarealer ved festplads:

15. maj

1

2

3

4

5

6

7

8


22. maj

9

10

11

12

13

14

16



29. maj

17

18

19

20

21

22

23



12. juni

24

25

26

28

31

32

33



3. juli

34

35

37

38

39

40

41

42


10. juli

44

45

46

47

49

50

51



17. juli

53

54

55

56

57

58

59



24. juli

60

61

62

64

65

66

67



7. aug

68

69

70

71

72

73

74

76


21. aug

77

78

79

80

81

82

83



28. aug

84

85

86

87

88

89

90

91

92

4. sep

93

94

95

96

97

98

99

100

102

103

Ekspektanceliste 2022

Ekspektancelisten er pt. lukket for opskrivning, idet der med 25 personer på listen ikke er udsigt til, at det bliver nødvendigt at åbne listen inden for en årrække.

Når ekspektancelisten genåbnes vil det blive annonceret her på siden.


Ekspektanceliste HF Bergmans Have

  1. H.G
  2. G.L
  3. T.S/M.M
  4. M.F.R
  5. S.M.R
  6. S.O
  7. M.R.G
  8. F.C
  9. I.A.A
  10. V.S
  11. H.L
  12. A.M
  13. R.H
  14. K.K.O
  15. C.C
  16. MH
  17. C.M.T
  18. B.N
  19. S.B
  20. A.W
  21. B.D/S.P
  22. M.L
  23. C.M.S
  24. S.S

     


    Vurdering af din kolonihave

    Vurderingsregler, kolonihavelov, forbundsvedtægt, vejledning til køber og sælger:

    Kolonihaveforbundets hjemmeside

     

    En vurdering bestilles hos formanden sammen med lille el-attest fra autoriseret el-installatør samt udfyldt ejererklæring, som kan findes nedenfor.

     

    Vurdering foretages af et vurderingdsudvalg nedsat af Kolonihaveforbundets Kreds Hovedstaden Syd (tidl. kreds 1)

    Vigtige kontaktnumre


    Bier og hvepse

    Telefon: 22 12 59 13


    Elektriker Sa-el 

    Hjemmeside: Sa-elgruppen.dk

    Telefon: 78741947


    Internet Vian-IT

    Hjemmeside: vian-it.dk

    Telefon: 70601574  (support på foreningsinternet 8-16)


    Rotter (Kommunens skadedyrsbekæmpelse)

    Hjemmeside: www.kk.dk/rotter

    Ring på telefonnummer 33 66 58 17 og kontakt bestyrelsen


    VVS Andersen og Lassen

    Hjemmeside: A-l.dk

    Telefonnummer: 38 71 55 11

    Bestyrelsen har kontakten, men håndværkerne kender foreningen og kan evt. bruges privat.



    Beslutningsreferater

    Bestyrelsesmøde d. 08-09-2021

    Der er 90 slikposer tilbage fra festen, som kan blive uddelt ved arrangementer eller som medlemmer er velkomne til at købe.


    Vi opbevarer musikanlægget i foreningen - og får skriftligt bekræftet, at der er forsikringsdækning.


    Vi har besluttet at undersøge, hvad et nyt opslagsskab koster, så der fremadrettet kan blive et opslagsskab med lås, hvor "vigtige" opslag som alle medlemmer skal kunne opnå kendskab til bliver lagt op.


    Vi har booket lokale til generalforsamling i Frederiksholm Kirke d. 12. april 2021.


    Vi har modtaget rapport efter tilsyn af legeplads. Da det ikke er nødvendigt med uopsættelige foranstaltninger vil punktet blive udskudt til senere behandling.


    Bestyrelsesmøde d. 17-11-2021

    Det blev besluttet,


    at invitere festudvalget på næste bestyrelsesmøde,


    at sende brev ud vedr. mangelfuld opkrævning for vand,


    at bestyrelsesmøder er suppleanter,


    at der arbejdes med et nyt sæt vedtægter og ordensregler



    Bestyrelsesmøde d. 11-01-2022

    Det blev besluttet efter møde med festudvalget besluttet,


    at forelægge budget for jubilæumsfest for generalforsamlingen,


    at udskyde bestyrelsesmøde til den 21. februar 2022.


    Bestyrelsesmøde d. 21-02-2022

    Mødet blev brugt til at planlægge generalforsamling, herunder de punkter, der var motiveret af bestyrelsen, samt dokumenter til brug for sæsonen, herunder fællesarbejde, medlemsliste etc.


    Bestyrelsesmøde d. 14-03-2022

    Det blev besluttet,


    at få udarbejdet et forslag til offentliggørelse af ekspektancelisten,


    at arbejde på at lave et "årshjul/kalender" som et huskeredskab for bestyrelsen/foreningen.



    Bestyrelsesmøde d. 04-05-2022

    Det blev besluttet,


    at nøgler til kompostgården bliver uddelt til medlemmer af kompostudvalget,


    at aflyse ris/ros,


    at købe en ny opvaskemaskine til fælleshus som erstatning for den ødelagte,


    at indkalde til ny generalforsamling med henblik på at supplere to udvalg og vedtage nye vedtægter,


    at kontakte et medlem for at høre om mulighed for liftleje til klipning af portalen.


    Bestyrelsesmøde d. 29-06-2022

    Det blev besluttet,


    at skrive ud vedrørende nye farligt affaldscontainere,


    at prøve at få motiveret medlemmer til at renovere bordene på festpladsen.


    Festhusudlejning



    Leje af festhus aftales med kasseren – gerne til foreningens træf.

    Leje i weekenden går fra fredag kl. 18, hvor nøglen kan afhentes hos kasseren, til søndag kl. 14, hvor huset vil blive efterset for evt. mangler og beskadigede genstande. Koster 600 kr.

    Huset kan lejes en eftermiddag eller aften. Koster 300 kr.


    Kompost


    Komposten er åbnes søndag d. 3. april og vil herefter være åben hver søndag kl. 10-12 i havesæsonen, med undtagelse den 17. april 2022 (påskedag) og den 5. juni 2022 (pinsedag).

    Bestyrelsens ansvarsområder:


    Kontakt kun det bestyelsesmedlem der har ansvarsområdet.

    Daglig styring, opslag om arrangement

    Sekretær - Lone

    Eksetanceliste

    Kasserer - Jeanett

    Køkkencontainer

    Næstformand - Rune

    Aviscontainer

    Næstformand - Rune

    Flaskecontainer

    Næstformand - Rune

    Storskrald

    Formand - Thomas

    Anlægsudvalg

    Bestyrelsesmedlem - Nancy

    Vandmænd

    Sekretær - Lone

    Festudvalg

    Kasserer - Jeanett

    Fællesarbejde

    Sekretær Lone og Best. medlem - Nancy

    Trailerregistrering

    Sekretær - Lone

    Skadedyrsbekæmpelse

    Sekretær - Lone

    Leje af festhus + nøgle

    Kasserer - Jeanett

    Forårsrengøring, kontrol af festhus efter udlejning

    Sekretær - Lone

    Græsslåning festplads

    Næstformand - Rune

    Komppostudvalg

    Næstformand - Rune

    Legeplads

    Formand - Thomas

    Fliseudvalg

    Best. medlem Nancy

    Flagmand

    Sekretær - Lone

    Udlån borde og stole

    Sekretær Lone og Kasserer Jeanett

    Medlemmer af bestyrelsen

    Post i bestyrelsen

    Navn

    Havenummer

    Formand

    Thomas

    15

    Næstformand

    Rune

    36

    Kasserer

    Jeanett

    101

    Sekretær

    Lone

    48

    Bestyrelses-medlem

    Nancy

    75

    Lovliggørelse af eksisterende byggeri

    Byggevedtægter

     

    Minivejledning i opførelse af nybyggeri i kolonihaver

     

    Foreningsvedtægter

    Ordensbestemmelser

    Referater fra seneste generalforsamling